Egy áldozat tollából

Egy áldozat tollából

Mit éreztem közben és utána?

2016. október 18. - Rabbybunbun

Milyen is, amikor épp visszaélnek Velem?

Ez egy nagyon nehéz és komplikált kérdés, de a teljes képhez nem lehet elsuhanni felette... Azt kívánom, bár lehetne és ne kellene ezzel is komolyan foglalkozni. De kell. Hiszen ahhoz, hogy megfelelően dolgozzam fel az eseményeket, emlékezni kell és átvenni mindent. Azon a napon, amikor ezt a Dokim mondta nekem, rémes érzéssel mentem haza, gyakorlatilag végig bőgtem hazafelé. Mégis jobb lett később és ez volt a cél.

 

Milyen közben?

Vannak pillanatok és mondatok, amik örökké a fejemben maradnak. Ahogy fürdés után kijöttem és utánam jött, levette a törölközőt és meztelen voltam, mint aki most született. Pedig akkor is meghalt bennem valami... És amikor elhangzik: "Véded, igen? AZT is véded?" Ez a mondat az, ami soha nem megy ki a fejemből. A hang sem, ahogy öreganyám a másik szobában nevetett a kiszűrődő hangokon. Meg az érzés, hogy senki nem fog segíteni.

Amikor beszorított a liftbe, akkor kikapcsolt az agyam, amit mondott a mai napig nem tudom felidézni teljesen. Csak nagyjából tudom, hogy szexuális tartalmú dolgokat súgott a fülembe és én csak azt vártam, hogy érjen a földszintre a lift és hagyjon békén, hadd meneküljek. Azt vártam, hogy vegye le a kezét rólam, ne érjen hozzám... Hogy tudtam volna védekezni? Nem hiszem. Ilyenkor úrrá lesz az emberen egyfajta bénultság. Nem tudsz sikítani, rugdalózni, ütni. Kiszolgáltatott vagy, teljesen és végletesen. Minden közös liftes utazás közben ez volt és én csak vártam, hadd menjek!

A nagyszüleimmel való közös nyaralás éjjelén történtek például a mai napig szinte teljesen kiestek. És van egy olyan érzésem, hogy soha nem is fog előjönni... Az érzés, amikor tudod, hogy valami történt veled, de nem tudod pontosan mi az, sokkal rosszabb, mint amikor vannak emlékek és legalább később van esélyed feldolgozni.

 

És az érzések...

Kevés kifejező szó van arra, hogy mi zajlott le bennem. Talán a totális kiszolgáltatottság, bénultság és reménytelenség kissé leírják. Amikor valaki ilyen szinten hatalmat gyakorol a másik felett, nem foglalkozik ezzel. Őt nem érdekli semmi, csak megélhesse azt, amit akar. Hogy mit láthatott belőlem akkor? Milyen arcot vághattam közben? Én úgy éreztem, tetszik neki és csak jobban csinálta. Ez milyen érzés? Ez a leírhatatlan.

Gyerekként nem is egészen tudtam, mi ez. Csak azt, hogy valami nagyon rossz és nem helyes. És a legérdekesebb, hogy én ezt akkor tudtam, míg öregapám nem. És hogy betegnek tartom-e? Nagyon betegnek. Dühös vagyok? Kimondhatatlanul dühös, mert minden alkalommal elvett tőlem valamit. És ezt nem hozza vissza semmi, csak újra tudom építeni valamennyire. 

Korábban írtam, hogy az első párkapcsolatomban is szexuális erőszak ért. Öregapámtól megkaptam azt az örökséget, hogy nem tudtam védekezni eközben sem. Ilyenkor már az ember tudja, mi zajlik vele. Amikor leszorítanak és szétfeszítenek, ott van az a pont, amikor vége az önálló akaratodnak. Itt is sok dolog homályosan van csak meg a fejemben, bekapcsolt egy védekező mechanizmus. De az utána következő érzésekre mind emlékszem. Meg az undorra, nem csak tőle, hanem magamtól is. Úgy éreztem, teljes női mivoltomban aláztak meg és törtek össze bennem valamit. Az arc, amit közben láttam, beleégett az agyamba és a fizikai fájdalom, ami még utána napokig tartott.

 

Mit "kaptam" ezektől?

A mai napig nagyon rosszul kezelem a függő és kiszolgáltatott helyzeteket. És ez nálam nem csak fizikai, hanem lelki, anyagi szinten is jelen van. Szeretem, ha a dolgok körülöttem tőlem függenek és nem kell másoktól kiszolgáltatva élnem, vagy cselekednem.

És amit még kaptam? Hogy ezekkel kell együtt élnem és ezt kell feldolgoznom. Hogy olyan emberek éltek vissza velem fizikailag és lelkileg, akiknek én bizalmat adtam és szerettem őket. Egész addig, amíg úgy nem nyúltak hozzám. Mert utána már csak a menekülés van, az undor és utálat. Meg lehet-e bocsátani? Én úgy érzem soha. Kell megbocsátani? Én azt mondom, inkább a helyére rakni a dolgokat és tudni kell megfelelően kezelni. Nekem ez már megy, ezért tudok írni róla. De megbocsátás részemről talán soha nem lesz... 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://visszaelten.blog.hu/api/trackback/id/tr1511817853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ad Dio 2016.10.18. 21:16:45

Ritkán gondolok rá, de most szívből remélem, hogy létezik pokol és az ilyen emberalatti szörnyek oda kerülnek. Sajnálom hogy nem lehettem ott, hogy segítsek Rajtad. Remélem egyszer meggyógyulsz teljesen ebből a sebből, amit ártatlanul szenvedsz el :-(

morph on deer 2016.10.18. 21:23:44

Próbálj mindenekelőtt magadnak megbocsátani..!
Talán könnyebb lesz elengedni, talán nem, nem tudom, sajnos... de drukkolok, hogy sikerüljön!

Rabbybunbun 2016.10.19. 07:37:54

@Ad Dio: Köszönöm a soraidat! Igyekszem ennél is jobban feldolgozni az egészet. Ahogy indult... A mostani állapot már ég és föld.

Rabbybunbun 2016.10.19. 07:39:35

@morph on deer: Köszönöm, hogy írtál! Mindig jó gondolatokat osztasz meg.
Kérlek, fejtsd ki bővebben, miért kell magamnak megbocsátani? Mert ez nem rossz meglátás, de szeretném tudni, pontosan mire gondolsz.

Arcos 2016.10.19. 09:35:58

Öreganyád viselkedése számomra külön döbbenet. Biztosan van oka, de ez nem derült ki: miért kellett náluk lenned?
Bár nem én írtam, hogy bocsáss meg magadnak, de valami ilyesmi nekem is eszembe jutott, amikor azt olvastam, hogy nem tudtál kiabálni, segítséget kérni, bénult voltál. Ez szerintem egy természetes önvédelmi reakció, ahogyan az is, hogy nem emlékszel rá. Teljesen lényegtelen, hogy meg tudsz-e bocsátani öregapádnak, vagy sem. Kizárólag magaddal kell foglakoznod. Ez egy kulcsmondat: "Szeretem, ha a dolgok körülöttem tőlem függenek és nem kell másoktól kiszolgáltatva élnem, vagy cselekednem."

Rabbybunbun 2016.10.19. 10:50:43

@Arcos: Jó volt olvasni a soraidat, köszönöm Neked! :)
Amikor a szüleim dolgoztak, vagy elutaztak több napra, néha ők vigyáztak rám. Ilyen alkalmakkor történtek az engem ért abuzálások...
Igyekszem elfogadni és együtt élni a történtekkel. Muszáj elfogadnom azt ami történt, mert már nem tudok változtatni rajta. Csak a kimenetelt tudom befolyásolni sajnos.
És igen, amit írtál, az valóban kulcsmondat. Már én irányítok és én befolyásolom a dolgaim és a gondolataim.
Köszönöm, hogy írtál!

morph on deer 2016.10.19. 10:59:12

@Rabbybunbun:
Valahol a dolgok mélyén még mindig érzem azt, hogy azon (is) őrlődsz, hogy neked mikor és hogyan kellett volna reagálnod, és vajon miért nem így/úgy/amúgy tettél akkor.
Nem te vagy a hibás, de még 'bűnrészes' sem! Ez akkkor is így van, amikor nem is egészen egyértelmű a pont, amikor az áldozat rájön, hogy valami már nagyon nincs rendben abban a bizalmi kapcsolatban, ami közte és az elkövető közt létezett.
Ugyanis - akármi is volt az eredeti szándék - téged manipuláltak, hogy természetesnek vegyél olyan szintű közeledést, ami bensőséges kapcsolat kiépülését tette lehetővé, ami elhomályosította azokat a határokat, amelyek egyébként vannak egy felnőtt és egy gyerek között.
A rokoni kapcsolat ennek magyarázatául kiváló lehetőséget teremtett, hiszen a felnőtt 'minden gyanú felett állt'.
Neked semmilyen lehetőséged nem volt felismerni, hogy mi zajlik!
Ezért feltételezem, hogy bűntudatot érzel olyasmikért, amit utólag már az erőszak részeként lehet azonosítani, de a maga idejében természetesként hatott.
Mire gondolok?
Lehetett pl egy kicsit közvetlenebb gesztus, amiről te semmi rosszat nem gondoltál - mert nem gondolhattál - az elkövető meg akár bátorításnak is vehette. Ezt utólag lehetne már látni, ezért utólag lehetne hibáztatnod magad, holott semmi okod rá!
Természetesen találgatok csak, de ez egy "klasszikus" képlet.

Abban, hogy nem tiltakoztál, sikítoztál, stb semmi különös nincs - a dolog teljesen sokkolt, és az agyad úgy védekezett, hogy ez nem is történik, mert ez nem lehetséges, egyébként sem te vagy az aki ezt átéli, leblokkolhattál teljesen. Nem tudom, hány éves lehettél, de a szavaid alapján nem túl sok.
Semmi módon nem láthattad át a dolgot a maga teljességében, nem láthattad annak, ami, még akkor sem, ha bizonyos részletekről netán érezhetted, hogy nincs minden teljesen rendben, bár lehet, hogy azt sem. Akkor sem biztos, hogy korábban felismered a manipulációt, ha idősebb vagy. Az ember nem is akar 'rosszra' gondolni, meg sem fordul ilyesmi a fejében!

Nem rajtad múlott! Nem a te hibád!
Ahány felnőttnek sikeresen visszaélnek a bizalmával vadidegenek, te meg gyerekként a régóta ismert nagyapádban miért ne bízhattál volna?

A második eset már ugyanerre a 'modellre' épülhetett, ugyanazt a reakciót váltva ki.
------------
Említettem, hogy összehozott a sors áldozatokkal. Az egyik lány rendszeresen az orgazmusa előtt fagyott le, nem volt képes hagyni, hogy megtörténjen vele, ehelyett csak mímelte. Nálam ez nem jött be, rákérdeztem, és lassan lassan elmesélte, hogy vagy tíz évvel korábban -ő akkor tizennégy volt - a fiútestvérének barátai megerőszakolták, és közben élt át orgazmust, a szituáció ellenére, amiért iszonyúan szégyellte magát önmaga előtt. Az erőszak nagyon megviselte, de mindenáron vissza akart térni a 'normális' életbe. Sajnos, a két dolog olyan szinten összekapcsolódott nála, hogy azóta sem rudja/meri átadni magát az élménynek... Rengeteg türelem segített, meg a tudat, hogy nincs egyedül akkor a problémájával. (A szakvélemény szerint egyébként a szélsőségesen felfokozott és veszélyes szituáció járult hozzá az orgazmusához, nem az 'élmény' önmagában)

Ezt csak azért meséltem el, hogy lásd, az ember olyasmikért is felelôsnek érezheti magát, ami a szándéka ellenére történik meg vele.
Tőle ráadásul a konkrét cselekményen túl az örömérzés képességét is elrabolták - erre nincsenek jelzők.

Még annyit, hogy semmilyen kiszolgáltatott helyzet nem jó, soha, semmilyen okból!
Én ezt a részt semmiképpen nem a dolgok negatív hozadékának tekinteném, sőt!
Én például élemedett korú hímneműként ugyanígy gondolkodom, egyfolytában, mióta az eszem tudom, és nem volt ilen élményem (tudomásom szerint:)

Én mindenképpen felmentelek, nyugodtan hivatkozz rám, ha legközelebb vitatkozol saját magaddal ezügyben!

Próbáld meg elengedni, de tényleg!
A lényeg az, hogy ma ezt képes vagy (remélem!) tárgyilagosa(bba)n nézni, és látod, hogy merre tartasz a történtek ellenére. Mindig fel lehet állni, csak idő kérdése. Kinek hosszabb, kinek rövidebb.
Szóval türelem, menni fog!

Rabbybunbun 2016.10.19. 11:19:06

@morph on deer: Örülök, hogy ezeket leírtad!! Igen, érzek bűntudatot, néha azt érzem, én is hibás vagyok a történtek miatt. Ha nem megyek a szobába törölközőben, vajon akkor is ez történik? Ilyen és ehhez hasonló kérdések vannak a fejemben olykor. És az eszem tudja, hogy nem vagyok semmiben hibás, de mégis. Ezekkel még foglalkoznom kell, ezt tudom.
Úgy érzem, tárgyilagosabban nézem már az egészet. Hosszú és fájdalmas folyamat volt idáig eljutni, de megérte!
Annak örülök nagyon, hogy ma már elmondhatom, képes voltam olyan ember lenni, amilyen most vagyok. Úgy érzem, kitartottam és a továbbiakban is erre törekszem. Annak is örülök, hogy tudok szeretni és ezt nem vették el tőlem, valamint bízni, ami nagyon fontos.
Nem tudom, hogy ezt el lehet-e engedni... Erre még nem találtam választ és képességet magamban sajnos. De idővel talán ez lesz a megoldás.
Minden sorodat köszönöm és azt, hogy megosztottad a tapasztalataidat! :) Ezek mind sokat segítenek és talán nem csak nekem!!!

morph on deer 2016.10.19. 12:15:27

@Rabbybunbun:
"Ha nem megyek a szobába törölközőben, vajon akkor is ez történik?"
Biztosan nem, mert ha pl törölköző nélkül mész, nincs mit levenni... enézést!

Hogy mi történt volna "ha" - teljesen irreleváns. Ha netán te szándékosan provokáltad volna sem lenne ez mentség!

Ha valaki komolyan veszi azt a tényt, hogy felnőtt férfi és mint olyan általában is felelősséggel tartozik a tetteiért, akkor nem reagálhat úgy!
Ez egy gyerekkel szemben pedig ez többszörösen is így van, mert helyetted is neki kell viselnie a felelősséget!
Ha bejössz törölköző nélkül, akkor én valószínűleg szólok, hogy "meg fogsz fázni" - ami mindjárt jelzi számodra, hogy én legfelljebb az egészségi állapotod iránt érdeklődök, anélkül, hogy ez további magyarázkodást igényelne, és ez maradna ennyiben, te meg mennél ruházkodni.

Ez nem a te felelősséged volt, sem így sem úgy! Ha nem a törölköző, akkor majd valami más adta volna az indokot. Teljesen biztos vagyok benne ugyanis, hogy az 'ötlet' nem a törölköző láttán merült fel nála először.

Örülök, hogy éled az életet!
Hidd el, nem ez az 'élmény' határoz meg téged, ha nem hagyod!
További szép napokat!

Rabbybunbun 2016.10.19. 12:22:43

@morph on deer: Igen, amit írsz, az lett volna a normális viselkedés... És öregapámnak súlyos gondjai vannak.
"Hidd el, nem ez az 'élmény' határoz meg téged, ha nem hagyod!" Ezért a mondatért külön köszönet!!! :)

Neked is szép napokat!
süti beállítások módosítása